Veel gestelde vragen

ALGEMEEN

  • Hebben jullie ook een fysieke winkel?

Ja, wij hebben ook een fysieke winkel, gevestigd in Den Haag. Onze winkel is 1200 m2 groot en wij verkopen hier dames- en herenmode van veel trendy merken. Check ook onze contact-pagina voor meer informatie over onze openingstijden, bereikbaarheid en een impressie van onze winkel

Herman Schoenen
Hobbemaplein 4
2526 JA Den Haag

  • Is de collectie in de winkel hetzelfde als op de webshop?

Nee, wij verkopen op onze webshop slechts een selectie van onze merken uit de winkel. Het is dus altijd zinvol om ook even langs te komen in onze winkel.

VERZENDING

  • Hoeveel bedragen de verzendkosten per bestelling?

De verzendkosten voor een bestelling onder de €90,- met een verzendadres binnen Nederland bedragen €4,95. Voor een bestelling boven de €90,- betaal je in Nederland geen verzendkosten. De verzendkosten voor een bestelling onder de €200,- met een verzendadres in België bedragen €6,95. Voor een bestelling boven de €200,- betaal je in België geen verzendkosten.

  • Hoe lang duurt het voordat ik het bestelde artikel in huis heb?

Bestellingen die op werkdagen voor 16.30 uur worden geplaatst, worden de volgende dag al geleverd. Mocht dit niet uitkomen, kun je er natuurlijk ook voor kiezen om het pakket op een later moment te laten bezorgen. Uiteraard moet er rekening worden gehouden met vaste vrije dagen, zoals Pinksteren, Pasen en de Kerstdagen. Je kunt de zending altijd volgen met de gegeven Track & Trace code in de toegestuurde e-mail.

  • Kan ik het bestelde artikel op een ander adres laten bezorgen?

Dat kan! Vink hiervoor "Verzenden naar hetzelfde adres" uit wanneer je bij de kassa bent. Je kunt dan hieronder het nieuwe verzendadres invoeren.

  • Ik woon in het buitenland, sturen jullie dan ook pakketjes naar mij op?

Op dit moment versturen wij onze artikelen alleen naar Nederland en België.

  • Ik heb een foutieve levering ontvangen, wat moet ik nu doen?

In ons magazijn proberen wij zo zorgvuldig mogelijk uw bestelling bij elkaar te zoeken. Het kan echter gebeuren dat wij per ongeluk een artikel met de verkeerde maat en/of kleur, een artikel te weinig, of een verkeerd artikel naar u hebben verzonden. Wanneer u een foutieve levering heeft ontvangen, kunt u het beste contact met ons opnemen door te mailen naar info@hermanschoenen.nl of te bellen naar 070 - 767 04 90.

  • Kan het voorkomen dat een besteld artikel toch uitverkocht blijkt te zijn?

Ja, dit kan voorkomen. Wij werken met een gemeenschappelijke voorraad voor onze winkel en webwinkel dus het kan voorkomen dat een besteld artikel op hetzelfde moment in onze winkel wordt verkocht. Wij zullen u daarvan z.s.m. op de hoogte brengen en het aankoopbedrag zal dan ook z.s.m. terug worden gestort op je rekening.

BETALING

  • Welke betaalmogelijkheden heb ik?

U kunt bij ons betalen met iDeal, Mister Cash of creditcard.

RUILEN/RETOURNEREN

  • Kan ik een besteld artikel retourneren?

Ja, alle artikelen die u bestelt op onze webshop, afgeprijsd of niet, kunnen, zolang deze ongedragen zijn en alle aangehechte kaartjes/labels bevatten, worden geretourneerd. 

  • Binnen hoeveel dagen dien ik een artikel te retourneren?

Indien het bestelde artikel niet naar wens is, dient u deze binnen 14 dagen te retourneren.

  • Mag ik naar jullie winkel komen om een besteld artikel te ruilen/retourneren?

Zolang een artikel ongedragen is, kun je binnen 14 dagen naar onze winkel komen om een besteld artikel te ruilen of te retourneren. 

  • Ik heb een artikel retour gestuurd, binnen hoeveel dagen krijg ik mijn geld terug?

Binnen 14 dagen na ontvangst van het retour gestuurde artikel, storten wij het aankoopbedrag terug op uw rekening. Indien u uw gehele bestelling aan ons retourneert en bij het plaatsen van de bestelling verzendkosten heeft betaald, storten wij dit ook terug op uw rekening. Indien u meerdere artikelen heeft besteld en slechts een gedeelte hiervan retourneert, worden deze verzendkosten niet terug gestort op uw rekening. Het bedrag dat u moet betalen om het pakket aan ons te retourneren is voor eigen rekening. Retourneren in de winkel is gratis.

  • Ik wil mijn bestelde artikel ruilen, hoe gaat dit in zijn werk?

Bestellingen van onze webshop zijn enkel om te ruilen in onze winkel. Indien u wenst het artikel terug te sturen zal na ontvangst het aankoopbedrag worden teruggestort, waarna u zelf het gewenste artikel kunt bestellen.  

GARANTIE

  • Het artikel dat ik besteld heb, blijkt bij ontvangst beschadigd te zijn. Wat nu?

Voordat wij een artikel opsturen, zullen wij dit altijd controleren op mankementen. Het kan desondanks gebeuren dat wij iets over het hoofd zien. U kunt dan het beste contact met ons opnemen door te mailen naar info@hermanschoenen,nl, er wordt dan een passende maatregel getroffen.

  • Ik heb het bestelde artikel nu enige tijd in gebruik maar het gaat kapot. Wat nu?

Wanneer het artikel kapot gaat wegens normale slijtage kunnen wij dit helaas niet vergoeden. Wanneer het artikel kapot gaat wegens een productiefout of een andere reden waarvan u denkt dat het een terechte klacht is, kunt u contact met ons opnemen door te mailen naar info@hermanschoenen.nl. Wij nemen uw klacht dan in behandeling. 

SHOPTEGOED

  • Wat is shoptegoed?

U kunt shoptegoed het beste vergelijken met winkelkrediet. Dit krediet is alleen inwisselbaar in de Herman Schoenen en Kleding Webshop en blijft onbeperkt geldig. U kunt hiermee ieder willekeurig artikel bestellen.

  • Wanneer ontvang ik shoptegoed?

In diverse gevallen wordt shoptegoed uitgekeerd. De meest voorkomende oorzaak is in het geval van prijsverschil, of bij een retour op uw verzoek. 

  • Hoe werkt shoptegoed?

Omdat shoptegoed persoonlijk is, dient u ingelogt te zijn op uw account om hier gebruik van te maken. Dit doet u rechtsbovenin middels de knop "Login". Hier vult u uw e-mail adres met bijbehorend wachtwoord in. Hierna kunt u de gewenste artikelen toevoegen in uw winkelwagen. Alle artikelen in de winkelwagen? Klik dan op de rode knop "Gebruik shoptegoed". Het shoptegoed wordt dan van het totaalbedrag afgehaald. Hierna kunt u doorgaan naar de kassa om de bestelling af te ronden. Let op: Het is belangrijk dat u éérst inlogt op uw account en daarna pas artikelen toevoegt aan de winkelwagen.

  • Wat gebeurt er met het shoptegoed wanneer ik mijn bestelde artikel retourneer?

Indien u een bestelling heeft geplaatst met shoptegoed, wordt dit shoptegoed bij een retourzending weer bijgeschreven op uw account. U ontvangt hierover een e-mail en kunt het tegoed vervolgens opnieuw gebruiken om een nieuwe bestelling mee te plaatsen. Moest u naast het shoptegoed ook nog een bedrag bijbetalen? Dan storten wij dit bedrag natuurlijk gewoon terug op uw rekening.