Veelgestelde vragen

ALGEMEEN

  • Hebben jullie ook een fysieke winkel?

Ja, wij hebben ook een fysieke winkel, gevestigd in Den Haag. Onze winkel is 1200 m2 groot en wij verkopen hier dames en herenmode van veel trendy merken. Check ook onze contact-pagina voor meer informatie over onze openingstijden, bereikbaarheid en een impressie van onze winkel

Herman Schoenen
Hobbemaplein 4
2526 JA Den Haag

  • Kan ik alle artikelen die online staan ook in de winkel vinden?

Ja, onze winkel en webshop hebben een gemeenschappelijke voorraad. Als iets online op voorraad is, hebben we dit dus ook in de winkel.

VERZENDING

  • Hoeveel bedragen de verzendkosten per bestelling?

De verzendkosten voor een bestelling onder de €90,- met een verzendadres binnen Nederland bedragen €4,95. Voor een bestelling boven de €90,- betaal je in Nederland geen verzendkosten. De verzendkosten voor een bestelling onder de €200,- met een verzendadres in België bedragen €6,95. Voor een bestelling boven de €200,- betaal je in België geen verzendkosten.

  • Hoe lang duurt het voordat ik het bestelde artikel in huis heb?

Bestellingen die op werkdagen voor 17.00 uur worden geplaatst, worden de volgende dag al geleverd. Uiteraard moet er rekening worden gehouden met vertragingen bij PostNL en vaste vrije dagen, zoals Pinksteren, Pasen en de Kerstdagen. Je kunt de zending altijd volgen met de Track & Trace code in de toegestuurde e-mail.

  • Kan ik een geplaatste bestelling ophalen in de winkel?

Ja, een bestelling kan ook in onze winkel opgehaald worden. Kies bij het bestelproces voor de optie ‘afhalen winkel’, u betaalt geen verzendkosten. De bestelling kan op een werkdag nog dezelfde dag opgehaald worden. U ontvangt een mail als de bestelling klaar ligt. Als u nog geen mail heeft ontvangen maar de bestelling wel al nodig heeft, kunt u ons altijd even bellen en zorgen wij ervoor dat de bestelling wordt klaargelegd.

  • Ik woon in het buitenland, sturen jullie dan ook pakketjes naar mij op?

Op dit moment versturen wij onze artikelen alleen naar Nederland en België.

  • Ik heb een foutieve levering ontvangen, wat moet ik nu doen?

In ons magazijn proberen wij zo zorgvuldig mogelijk uw bestelling bij elkaar te zoeken. Het kan echter gebeuren dat wij per ongeluk een artikel met de verkeerde maat en/of kleur of een verkeerd artikel naar u hebben verzonden. Wanneer u een foutieve levering heeft ontvangen, kunt u dit aanmelden op https://hermanschoenen.nl/retourneren en alle gevraagde stappen volgen. Wij gaan dit dan zo spoedig mogelijk in orde maken. Natuurlijk zijn wij hiervoor ook telefonisch te bereiken op 070-7670490.

  • Kan het voorkomen dat een besteld artikel toch uitverkocht blijkt te zijn?

Ja, dit kan voorkomen. Wij werken met een gemeenschappelijke voorraad voor onze winkel en webwinkel dus het kan voorkomen dat een besteld artikel op hetzelfde moment in onze winkel wordt verkocht. Wij zullen u daarvan z.s.m. op de hoogte brengen en het aankoopbedrag terugstorten, uiteraard kunt u ook kiezen voor een ander artikel.

BETALING

  • Welke betaalmogelijkheden heb ik?

U kunt bij ons betalen met iDeal, Mister Cash of creditcard.

RUILEN/RETOURNEREN

  • Kan ik een besteld artikel retourneren?

Ja, alle artikelen die u bestelt op onze webshop, afgeprijsd of niet, kunnen geretourneerd worden. Let wel op; de artikelen moet ongedragen zijn, als nieuw eruit zien, in originele verpakking en alle aangehechte kaartjes of labels bevatten.

  • Binnen hoeveel dagen dien ik een artikel te retourneren?

Indien het bestelde artikel niet naar wens is, dient u deze binnen 14 dagen te retourneren. Rond de Kerst periode verlengen wij deze retourperiode.

  • Mag ik naar jullie winkel komen om een besteld artikel te ruilen/retourneren?

Zolang een artikel ongedragen is, kun je binnen 14 dagen naar onze winkel komen om een besteld artikel te ruilen of te retourneren. Rond de Kerst periode is de retourperiode verlengd. 

  • Ik heb een artikel retour gestuurd, binnen hoeveel dagen krijg ik mijn geld terug?

Binnen 7 dagen na ontvangst van het retour gestuurde artikel, storten wij het aankoopbedrag terug op uw rekening. Indien u uw gehele bestelling aan ons retourneert en bij het plaatsen van de bestelling verzendkosten heeft betaald, storten wij dit ook terug op uw rekening. Indien u meerdere artikelen heeft besteld en slechts een gedeelte hiervan retourneert, worden deze verzendkosten niet teruggestort op uw rekening. Het bedrag dat u moet betalen om het pakket aan ons te retourneren is voor eigen rekening. Retourneren in de winkel is gratis.

  • Ik wil mijn bestelde artikel ruilen, hoe gaat dit in zijn werk?

Bestellingen van onze webshop zijn alleen om te ruilen in onze winkel. U kunt het artikel retourneren, bij ontvangst krijgt u het aankoopbedrag teruggestort en kunt u het gewenste artikel bestellen.

GARANTIE

  • Het artikel dat ik besteld heb, blijkt bij ontvangst beschadigd te zijn. Wat nu?

Voordat wij een artikel opsturen, zullen wij dit altijd controleren op mankementen. Het kan desondanks gebeuren dat wij iets over het hoofd zien. U kunt dit melden via retourneren.nl/hermanschoenen en alle gevraagde stappen volgen. Wij komen dan zo spoedig mogelijk met een gepaste oplossing.

  • Ik heb het bestelde artikel nu enige tijd in gebruik maar het gaat kapot. Wat nu?

Wanneer het artikel kapot gaat wegens normale slijtage kunnen wij dit niet vergoeden. Wanneer het artikel kapot gaat wegens een productiefout of een andere reden waarvan u denkt dat het een terechte klacht is, kunt u contact met ons opnemen door te mailen naar info@hermanschoenen.nl en foto’s toevoegen van het gehele artikel, de klacht dichtbij en een aankoopbewijs. Uiteraard kunt u ook gewoon langs de winkel komen. Zonder aankoopbewijs nemen wij geen klachten aan.